Toteutus: JR8 Sports Management

Asiakas: JR (Hong Kong) Consulting Limited

Projektin yhteenveto

Toteutimme brändi-ilmeen, verkkosivut ja käyntikortin Hong Kongissa toimivalle, urheilutoimintaan erikoistuneelle managerointiyritykselle. Tavoitteenamme oli suunnittella visuaalinen ilme, joka viestii yrityksen asiantuntijuudesta aasialaisen yritysmaailman sykkeessä.

Valitsimme väreiksi mustan ja keltaisen tuomaan elastista kontrastia, joka on urheilullisen kiihkeä, kadottamatta kuitenkaan yritysmaailmaan sopivaa arvovaltaa.

Logo on hyvä esimerkki designerin ja asiakkaan fuusioitumisesta, jossa asiakkaan visiosta muotoillaan suunnittelijan toimesta tarkkaan harkittu lopputulos. Kahdeksikon saaminen logoon oli asiakkaan tärkein toive, joka haastoi meidät kokeilemaan rajojamme epätraditionaalisten ratkaisujen parissa. Inspiraationa logon yleisilmeeseen toimi yrityksen virtaviivainen toiminta suunnannäyttäjänä, urheilulajien vauhdikkuus sekä kiinalaisten kirjoitusmerkkien luonne. Kahdeksikosta, jota käytetään myös faviconina erikseen, halusimme luoda tarpeeksi tunnistettavan ja yritykseen yhdistettävän, samalla kuitenkin kunnioittaen numeron alkuperäistä merkitystä.

Yritykselle toteutettu vaihtoehtoinen käyntikortti, jossa hyödynnetään puhelimella skannattavaa QR-koodia. Kiinan isoin sosiaalinen media, WeChat, käyttää QR-koodeja huomattavasti, joten QR-koodit ovat erityisesti kiinalaisille hyvin tuttuja.