Toteutus

Simmer

Projektin yhteenveto

Simmer on vakiinnuttanut maineensa yhtenä arvostetuimmista teknisen markkinoinnin koulutuksen tarjoajista, jonka digitaalisia kursseja suosivat huippuluokan ammattilaiset sekä kotimaiset ja kansainväliset suuryritykset. Yrityksen kehittyessä ja asiakasmäärän kasvaessa myös verkkosivuille kohdistuvat vaatimukset nousivat yhä keskeisimmiksi. Tulevaisuuden kasvua varten Simmerin takana olevat Simo ja Mari Ahava halusivat nostaa verkkosivut ilmeeltään uudelle tasolle ja samalla vahvistaa sivuston käytettävyyttä.

Projektin alkuvaihe

Verkkosivu-uudistuksen ensimmäinen askel oli demoversion laatiminen, joka suunniteltiin huolellisesti pitäen silmällä yrityksen alkuperäistä ilmettä ja brändin henkeä. Tämän demoversion avulla Simmerin johto sai hyvän käsityksen siitä, millaista ulkoasua me suunnittelimme sivulle.

Alusta asti oli selvää, että kehittäisimme sivut aktiivisessa yhteistyössä Simmerin kanssa. Annoimme siis heille heti pääsyn katsomaan kehitysversiomme rakentamista reaaliajassa.

”Visio auttoi meitä verkkosivustomme uudelleensuunnittelussa. He tekivät meihin vaikutuksen jo tarjouksellaan, sillä he olivat ottaneet huomioon kaikki ainutlaatuiset tarpeemme ja toiveemme.”

Simo Ahava
perustaja, Simmer Oy

Projektimme pääsuunnittelija Eerik Anttila otti vetovastuun suunnitteluprosessista, aloittaen intensiivisen yhteistyön sekä Simmerin että meidän sisäisen tiimimme kanssa. Tämä mahdollisti yksityiskohtien hiomisen ja varmisti, että kaikki osapuolet olivat tyytyväisiä lopputulokseen.

Tavoitteet ja haasteet

Projektin keskiössä oli paitsi visuaalisen ilmeen uudistaminen, myös LearnDash LMS-alustan ja WooCommerce-verkkokauppalisäosan integrointi ja kustomointi. Molemmat lisäosat tarjoavat runsaasti toiminnallisuuksia, mutta niiden yhdistäminen ja personointi toi projektin eteen monia haasteita.

”[Vision tiimi] oli koko projektin ajan ammattitaitoinen, kommunikatiivinen ja ratkaisukeskeinen. Mitä tahansa pieniä ongelmia uudelleensuunnittelun yhteydessä ilmenikin, he auttoivat meitä ratkaisemaan ne.”

Simo Ahava

Simmerin brändin ytimessä on innovaatio ja edelläkävijyys, joten oli äärimmäisen tärkeää, että sivusto heijastelisi näitä arvoja sekä ulkoasultaan että toiminnaltaan. Lisäksi halusimme, että sivusto tarjoaisi kävijöille saumattoman ja intuitiivisen käyttökokemuksen, joka tekisi oppimisesta ja ostamisesta helppoa ja mukavaa.

Pidimme Simmerin väen kanssa yhteisen työpajan projektin puolessavälissä. Tämän työpajan aikana ideoimme ja kehitimme sivustoa ennestään eteenpäin.

Toiminnallisuuden ja estetiikan yhdistäminen

Visuaalisen suunnittelun lähtökohtana toimi Simmerin logo, joka inspiroi koko sivuston ilmettä. Tavoitteenamme oli luoda design, joka oli sekä uniikki että tyylikäs, ja joka toisi Simmerin brändin parhaat puolet esiin. Tämä tarkoitti modernia, selkeää ja dynaamista ulkoasua, joka viestii luottettavuudesta ja asiantuntemuksesta.

Hyödynsimme kattavaa kokemustamme LearnDashista ja WooCommercesta, jotta pystyimme taklaamaan projektin tekniset haasteet päättäväisesti. Asiantuntemuksemme mahdollisti lisäosien integroinnin niin, että sivuston nopeus tai käytettävyys ei kärsinyt.

Yhteistyö ja kommunikaatio

Projektin onnistumisen kannalta oli elintärkeää ylläpitää avointa ja jatkuvaa dialogia Simmerin kanssa. Yhteistyömme asiakkaan kanssa auttoi meitä ymmärtämään heidän liiketoimintaansa syvällisemmin, mikä puolestaan antoi meille mahdollisuuden rakentaa sivuston, joka vastasi heidän tarpeisiinsa täydellisesti.

”Varsinaisen projektin päätyttyä viestintä ei pysähtynyt, ja nyt tuntuu, että meillä on yhteistyökumppaneita, jotka auttavat meitä digitaalisissa tarpeissamme pitkälle tulevaisuuteen.”

Simo Ahava

Käyttäjäkokemuksen optimoimiseksi teimme useita käytettävyystestejä, joiden avulla pystyimme hiomaan sivuston pienimpiäkin yksityiskohtia, sekä optimoimaan myyntifunnelin tappiinsa. Tämä prosessi ei ainoastaan auttanut meitä rakentamaan parempaa sivustoa, vaan se myös syvensi yhteistyötämme Simmerin kanssa, luoden perustan pitkäaikaiselle kumppanuudelle.

Lopputulos

Projektin valmistuttua Simmerin uusi verkkosivusto on paitsi visuaalisesti houkutteleva, myös toiminnallisesti rikas, yhdistäen onnistuneesti eri elementit yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Tavoitteenamme oli luoda sivusto, joka erottuisi edukseen kilpailijoistaan, ja tässä onnistuimme palautteen pohjalta mainiosti.

Suosittelen Visio Designia kaikkiin WordPress / WooCommerce / LearnDash / visuaalisen suunnittelun projekteihin.”

Simo Ahava

Uudistetut sivut ovat paitsi äärimmäisen käyttäjäystävälliset, myös visuaalisesti miellyttävät, yhdistäen moderneja elementtejä ja dynaamista suunnittelua. Simmer saikin käyttäjiltään ja asiakkailtaan monia positiivisia palautteita.

Yhteenveto

Simmerin verkkosivu-uudistusprojekti oli monivaiheinen prosessi, joka vaati tiivistä yhteistyötä, teknistä osaamista ja luovaa näkemystä. Lopputuloksena syntyi sivusto, joka ei ainoastaan palvele Simmerin asiakkaita paremmin, vaan myös heijastaa yrityksen innovatiivista ja edistyksellistä henkeä.

Lopputulos on enemmän kuin vain verkkosivusto; se on digitaalinen koti, joka kuvastaa Simmerin brändin arvoja ja asettaa uuden standardin teknisen koulutuksen tarjoajille. Yhteistyössä Simmerin kanssa olemme luoneet alustan, joka palvelee sekä nykyisiä että tulevia asiakkaita, tarjoten heille parhaan mahdollisen kokemuksen jokaisella vierailullaan sivustolla.

Tilaaja

Simmer Oy

Palvelut

Web Design
WordPress-kehitys
Konversio-optimointi
Copywriting

Muita toteutuksiamme

Salmelan rusthollimuseo
Kehrä Lifestyle
Heela Terveys

Google-arvostelut