Visio
Alkuperäiset sivut olivat tehty valmisteeman päälle. Ne olivat teknisesti raskaat ja teeman käyttö oli rajoittanut visuaalisten elementtien ja tehokeinojen käyttöä.
Asiakkaalle olennaista oli, että uudet sivut viestittävät vierailijalle heti brändin arvoista ja uskottavuudesta. Koska kyseessä on ensisijaisesti nuorten lasten vanhemmille myytävästä palvelusta, niin on erityisen tärkeää, että sivut herättävät luotettavuutta. Käytännössä tämä tarkoitti hillittyä konservatiivisuutta designin suhteen.
Suunnittelu
Hillityssä designissa haastetta luo aina se, ettei lopputuloksesta tulisi tylsä. Etenkin kun myydään kielimatkan kaltaista elämystuotetta, on tärkeää löytää välimaasto virallisen ja innostavan välillä.
Inspiraatiota sivuille haimme eri matkatoimistojen, hotellien ja yksityiskoulujen sivuilta. Kävimme läpi yli 50 eri sivua referenssinä, joista ammensimme parhaat ja sopivimmat elementit lopulliseen toteutukseen.
Toteutus
Toteutimme sivut aktiivisessa vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa. Tarjosimme asiakkaalle mahdollisuuden antaa palautetta projektin eri vaiheiden aikana, jotta sivut mahdollisimman paljon näyttävät brändiltään.
Verkkokauppa
Asensimme sivuille myös Woocommerce-verkkokaupan, johon integroimme luottokorttimaksamisen. Muokkasimme verkkokauppaa isolla kädellä, muokaten mm. ostoskorin, tuotesivujen ja kassasivun layoutia. Toiminnallisuuden puolelta lisäsimme verkkokauppaan mahdollisuudet lisämuunnelmiin sekä kassan puolelle kenttiä, joihin täyttää tarvittavat asiakastiedot.